Novinky
Ponúkame Vám kvalitné náhradné diely stavebných mechanizmov

Ponúkame Vám kvalitné náhradné diely stavebných mechanizmov (originálne ale aj alternatívy rovnakej kvality)   Ak potrebujete objednať náhradné diely potrebujeme vedieť: - názov  typ stroja - výrobné číslo stroja VIN  - štítok alebo čo najpresnejší...

viac
Kvalitné oleje a mazivá

Nie je jedno aký olej používate vo svojom stroji, my používame kvalitu, pretože nie je olej ako olej. Platí, čím kvalitnejší olej dáte do stroja tým lepšie Vám bude slúžiť...

viac

Obchodné podmienky Karlytech

Úvod InformácieObchodné podmienky

 

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY – Kúpna zmluva / Servisné služby a práce

Mgr. Katarína Páleníková KARLYTECH

Golianovo 567, 951 08 Golianovo, IČO: 41439104;

DIČ: 1073729382   IČ DPH: SK1073729382

Živn.reg. Okres. úradu Nitra; číslo registra 120-11888

 

ČL. I. VYMEDZENIE ZÁKLADNÝCH POJMOV, DEFINÍCIE

1.1.       Predávajúcim (ďalej aj „Zhotoviteľ“)je fyzická osoba podnikateľ Mgr. Katarína Páleníková KARLYTECH so sídlom Golianovo 567, 951 08 Golianovo, IČO: 41439104;zapísaná v živnostenskom registri Okresného úradu Nitra, číslo reg. 120-11888.

1.2.       Kupujúcim (ďalej aj „Objednávateľ“)je fyzická osoba, fyzická osoba podnikateľ alebo právnická osoba, ktorá uzatvorila s Predávajúcim zmluvu.

1.3.       Objednávkou sa rozumie návrh na uzatvorenie zmluvy adresovaný Predávajúcemu/Zhotoviteľovi Kupujúcim/Objednávateľom.

1.4.       Tovarom sa rozumie najmä náhradné diely a iný tovar.

1.5.       Servisné služby a práce sú všetky služby a práce vykonávané Zhotoviteľom na základe Zmluvy o Dielo v zmysle týchto VOP a to najmä – servisné a opravárenské práce.

1.6.       Zmluvou sa rozumie zmluva, uzatvorená medzi Predávajúcim/Zhotoviteľom a Kupujúcim/Objednávateľom, ktorej predmetom je záväzok Predávajúceho/Zhotoviteľa dodať Tovar a/alebo Servisné služby a práce na základe Objednávky Kupujúceho/Objednávateľa a záväzok Kupujúceho/Objednávateľa zaplatiť cenu za Tovar a/alebo Servisné služby a práce podľa Objednávky. Za zmluvu medzi Predávajúcim/Zhotoviteľom a Kupujúcim/Objednávateľom za považuje aj záväzná Objednávka Tovaru a/alebo Servisných služieb a prác.

1.7.       Zmluvná dokumentácia predstavuje súhrn všetkých dokumentov, dojednaní vykonaných v akejkoľvek forme, ktoré tvoria obsah právneho vzťahu medzi Predávajúcim/Zhotoviteľom a Kupujúcim/Objednávateľom a to najmä tieto VOP, Objednávkový list alebo jemu na roveň postavené dokumenty, Reklamačný poriadok, Záručné podmienky a iné.

ČL. II. ÚVODNÉ USTANOVENIA

2.1        Predávajúci/Zhotoviteľ vydáva tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP"), ktoré upravujú vzťahy medzi Predávajúcim/Zhotoviteľom a Kupujúcim/Objednávateľom pri predaji Tovaru a poskytovaní Servisných služieb a prác. VOP sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy uzavretej medzi Predávajúcim/Zhotoviteľom a Kupujúcim/Objednávateľom a sú záväzné pre všetky zmluvné strany.

2.2        Právne vzťahy Predávajúceho/Zhotoviteľa s Kupujúcim/Objednávajúcim, ktorým je podnikateľ, výslovne neupravené týmito VOP ani zmluvou medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č 513/1991 Zb., Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov, ako aj súvisiacimi predpismi. V prípade akýchkoľvek rozdielov medzi VOP a individuálnou zmluvou, má prednosť text zmluvy.

2.3        Zmluvné strany sa dohodli, že právne vzťahy Predávajúceho/Zhotoviteľa s Kupujúcim/Objednávajúcim, ktorý nie je podnikateľ, sa riadia v zmysle § 262 zák. č 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka príslušnými ustanoveniami zák. č 513/1991 Zb., Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov, ako aj súvisiacimi predpismi. V prípade akýchkoľvek rozdielov medzi VOP a individuálnou zmluvou, má prednosť text zmluvy.

ČL. III. KÚPNA ZMLUVA

3.1        Kúpna zmluva

3.1.1     Predmetom kúpnej zmluvy je predaj Tovaru, na základe špecifikácii uvedených v kúpnej zmluve alebo Objednávke, za podmienok stanovených kúpnou zmluvou a týmito VOP.

3.1.2     Kúpna zmluva musí mať písomnú formu. Kúpna zmluva je uzavretá okamihom písomného doručenia potvrdenia objednávky Predávajúcim Kupujúcemu, alebo doručením písomného potvrdenia prijatia návrhu Predávajúceho Kupujúcim e-mailom, sms, mms.

3.1.3     V prípade prijatia návrhu Predávajúceho na uzavretie Kúpnej zmluvy Kupujúcim s dodatkom, odchýlkou a to vrátane dodatku, odchýlky, ktoré podstatne nemenia obsah návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy, Predávajúci vylučuje prijatie návrhu s dodatkom, odchýlkou na uzavretie kúpnej zmluvy, takýto návrh sa považuje za nový návrh a podlieha písomnému schváleniu zo strany Predávajúceho.

3.1.4     Kúpnu zmluvu je možné meniť a dopĺňať jedine v písomnej forme.

3.2        Kúpna cena, platobné podmienky

3.2.1     Zmluvne dojednaná kúpna cena nezahŕňa daň z pridanej hodnoty, nezahŕňa náklady na prepravu, ktoré budú na faktúre účtované zvlášť. Ak sa písomne nedohodlo inak, platí, že dojednanou kúpnou cenou je cena ku dňu doručenia Objednávky Predávajúcemu resp. návrhu na uzatvorenie kúpnej zmluvy Kupujúcemu.

3.2.2     Predávajúci je oprávnený požadovať zálohu na kúpnu cenu až do výšky 100% kúpnej ceny. Záloha bude uhradená na základe zálohovej faktúry Predávajúceho vystavenej po uzavretí Kúpnej zmluvy. Záloha bude po zaplatení celej kúpnej ceny a prevzatí diela zúčtovaná v konečnej faktúre.

3.2.3     Kúpnu cenu na základe dohody zmluvných strán je možné zaplatiť buď v hotovosti, alebo bezhotovostne bankovým prevodom na účet Predávajúceho. Kúpna cena platená bankovým prevodom sa považuje za uhradenú dňom pripísania celej Kúpnej ceny na účet Predávajúceho. Kúpna cena platená v hotovosti sa považuje za uhradenú dňom zaplatenia celej Kúpnej ceny do pokladne Predávajúceho.

3.2.4     Kúpna cena je splatná v lehote stanovenej v kúpnej zmluve, ak nie je dohodnutá lehota splatnosti v kúpnej zmluve, kúpna cena je splatná v lehote vyznačenej vo faktúre vystavenej Predávajúcim.

3.2.5     Ak sa dohodlo dodanie Tovaru Predávajúcim po častiach a tomu zodpovedajúce zaplatenie kúpnej ceny kupujúcim po častiach, pričom Kupujúci sa dostane do omeškania so zaplatením časti kúpnej ceny za už dodanú časť Tovaru Predávajúcim, ide o podstatné porušenie zmluvnej povinnosti a Predávajúci je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy, ak Kupujúci svoju povinnosť nesplní ani v dodatočnej primeranej lehote, ktorú mu poskytne Predávajúci.

3.2.6     Ak sa Kupujúci dostane do omeškania so zaplatením kúpnej ceny, zaväzuje sa zaplatiť úroky z omeškania vo výške 0,05% z dlžnej čiastky za každý deň omeškania. Predávajúci je oprávnený v prípade omeškania Kupujúceho odoprieť akékoľvek plnenie (napr. opravy v súvislosti s plnením z titulu zodpovednosti za vady a pod.) a zadržiavať tovar nachádzajúci sa v jeho držbe, a to až do úplného zaplatenia celej kúpnej ceny vrátane príslušenstva.

3.2.7     Ak sa Kupujúci dostane do omeškania so zaplatením celej kúpnej ceny alebo jej časti a/alebo prevzatím Tovaru, Kupujúci sa zaväzuje uhradiť zmluvnú pokutu vo výške 30 % z kúpnej ceny dodaného Tovaru. Nárok Predávajúceho na zmluvnú pokutu zaniká, ak Kupujúci uhradí celú Kúpnu cenu alebo jej dlžnú časť a/alebo prevezme Tovar v dodatočnej lehote stanovenej Predávajúcim. Zaplatením zmluvnej pokuty nie je dotknutý nárok Predávajúceho na úplnú náhradu škody, ako aj iné zákonné nároky Predávajúceho.

3.3        Práva a povinnosti

3.3.1     Predávajúci je povinný:

-         dodať objednaný Tovar na základe záväznej objednávky Kupujúceho riadne a včas.

-         oznámiť Kupujúcemu Termín dodania Tovaru

-         previesť na Kupujúceho vlastnícke právo k Tovaru

3.3.2     Kupujúci je povinný:

-         zaplatiť Predávajúcemu kúpnu cenu riadne a včas.

-         previať Tovar v termíne oznámenom Predávajúcim. Prevzatie Tovaru písomne potvrdiť. Objednaný tovar nie je možné vrátiť, nakoľko sa jedná o špecifický Tovar objednaný na objednávku pre konkrétny stroj a Tovar nie je skladovou položkou.

-         skontrolovať a prevziať Tovar a dokumentáciu k Tovaru v mieste odovzdania. Pokiaľ Kupujúci od skontrolovania upustí považuje sa Tovar za riadne odovzdaný a prevzatý.

3.4        Vlastnícke právo

3.4.1     Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k Tovaru až okamihom úhrady celej Kúpnej ceny za dodaný Tovar vrátane príslušenstva. Kupujúci je povinný až do doby, kedy sa stane vlastníkom Tovaru udržiavať na svoje náklady Tovar v riadnom stave, chrániť ho pred poškodením, krádežou, znehodnotením, nesmie ho predať, v prípade poškodenia, krádeže, znehodnotenia Tovaru je Kupujúci povinný túto skutočnosť bezodkladne oznámiť Predávajúcemu. V prípade ak Kupujúci, ktorý nenadobudol k Tovaru vlastnícke právo poškodí Tovar, je povinný uhradiť Predávajúcemu všetky náklady spojené s opravou a/alebo poškodením Tovaru. Nárok Predávajúceho na náhradu škody tým nie je dotknutý

3.4.2     Kupujúci je povinný zaobchádzať s Tovarom šetrne a používať ho na určený účel v súlade s návodom použitia a pokynmi Predávajúceho a so všeobecne záväznými právnymi predpismi.

3.4.3     Nebezpečenstvo škody na Tovare prechádza na Kupujúceho v momente prevzatia Tovaru.

3.5        Dodanie Tovaru

3.5.1     Predávajúci dodá Tovar Kupujúcemu na miesto dodania dohodnuté a schválené v Kúpnej zmluve.

3.5.2     Kupujúci je povinný poskytnúť súčinnosť a prevziať Tovar.

3.5.3     Predávajúci odovzdá alebo odošle Tovar Kupujúcemu v lehote stanovenej v Kúpnej zmluve. Pokiaľ lehota nebola dohodnutá v Kúpnej zmluve, Predávajúci sám určí lehotu dodania Tovaru.

3.5.4     Predávajúci je oprávnený dodať Tovar i po častiach.

3.5.5     Pokiaľ Predávajúci nemôže Tovar na dohodnutom mieste a v termíne dodania odovzdať Kupujúcemu z dôvodu, že tento neposkytol potrebnú súčinnosť, Predávajúci je oprávnený opakovane účtovať Kupujúcemu dopravu a dodanie Tovaru.

3.5.6     Kupujúci, alebo osoba oprávnená na prevzatie tovaru podpisom Dodacieho listu/Faktúry potvrdzujú, že prevzali Tovar v správnom množstve, akosti, vyhotovení, bez známok závad a poškodení.

3.5.7     V prípade ak Kupujúci zistí pri prevzatí Tovaru nekompletnosť, poškodenie, vadu, zámenu, chybu vo vyhotovení, resp. iný rozpor v Objednanom a v dodanom Tovare je povinný zistenia zapísať do dodacieho listu a písomne alebo elektronicky spolu s číslom zásielky a uplatniť reklamáciu do 3 pracovných dní na adrese karlytech@karlytech.sk

3.5.8     Nepodpísanie dodacieho listu alebo jeho bezdôvodne odmietnutie podpísania zo strany Kupujúceho nemá vplyv na riadne dodanie Tovaru, pokiaľ Predávajúci dodržal povinnosti zo Zmluvy týkajúce sa dodania Tovaru.

3.5.9     Predávajúci môže dodanie Tovaru uskutočniť aj prostredníctvom služieb dopravcu.

3.5.10   Predávajúci nezodpovedá za omeškané dodanie Tovaru, pokiaľ je meškanie spôsobené okolnosťami vylučujúcimi zodpovednosť. (prekážky alebo následky takýchto prekážok, ktoré nastali nezávisle od vôle Predávajúceho, bránia pri plnení povinností Predávajúceho, zároveň nie je možné rozumne predpokladať, že by takúto prekážku alebo jej následok odvrátil alebo prekonal alebo , že by v dobe vzniku povinnosti dodať tovar túto prekážku predvídal)

3.6        Zodpovednosť za vady a záručné podmienky

3.6.1     Kupujúci je povinný si tovar prezrieť ihneď po prechode nebezpečenstva škody na tovare. Ak tak nevykoná, môže si uplatniť nároky za vady, len ak preukáže, že ich Tovar mal už v čase prechodu nebezpečenstva škody na Tovare.

3.6.2     Zodpovednosť predávajúceho za vady, na ktoré sa vzťahuje záruka na akosť, nevzniká, ak tieto vady vznikli po prechode nebezpečenstva škody na Tovare vonkajšími udalosťami a ak ich nespôsobil Predávajúci a ani osoby, pomocou ktorých plnil svoje povinnosti.

3.6.3     Vady Tovaru je Kupujúci povinný vytknúť Predávajúcemu ihneď po ich zistení, v opačnom prípade jeho nároky z vád Tovaru zanikajú.

3.6.4     Na Tovar v Kúpnej zmluve označený ako použitý tovar a repasovaný sa záruka neposkytuje.

3.6.5     Predávajúci poskytuje záruku na akosť Tovaru v rozsahu 3 mesiacov.

3.6.6     Záruka sa vzťahuje na nedostatok materiálu akéhokoľvek dielu alebo dielov alebo dielenského spracovania alebo oboch, ktorá sa stane zjavnou v priebehu záručnej doby, ak nebola zjavná v okamihu dodania Tovaru.

3.6.7     Pri uplatnení práv zo záruky – reklamácii Tovaru – je Kupujúci povinný predložiť: doklad o kúpe s viditeľným dátumom kúpy Tovaru, reklamovaný Tovar s výrobným štítkom.

3.6.8     Výrobné číslo na doklade o kúpe musí súhlasiť s výrobným číslom reklamovaného Tovaru, v opačnom prípade je Predávajúci oprávnený reklamáciu odmietnuť.

3.6.9     Po dobu reklamačného konania záručná doba nebeží.

3.6.10   Kupujúci je povinný presne označiť vytýkané vady Tovaru, v súvislosti s ktorými si uplatňuje práva z vád.

3.6.11   Predávajúci po kontrole predložených dokladov:

-            oprávnenú reklamáciu uzná, alebo

-            reklamáciu zamietne

-            v prípade nutného posúdenia reklamovaného Tovaru výrobcom alebo odborného posúdenia bude o výsledku kupujúceho informovať v primeranej lehote.

3.6.12   Ak ide o záručnú vadu Tovaru, Kupujúci má právo, na odstránenie vady opravou alebo výmenou. Iné práva Kupujúcemu neprináležia. Záruka nezahrňuje montáž a demontáž Tovaru- náhradného dielu. Na opravený alebo vymenený Tovar nebeží nová záručná doba.

3.6.13   Ak je reklamácia neoprávnená, má Predávajúci právo vyúčtovať Kupujúcemu náklady spojené s reklamačným konaním.

3.6.14   Predávajúci vyrozumie Kupujúceho o ukončení reklamačného konania dohodnutým spôsobom (telefonicky, e-mailom) a vyzve ho na prevzatie reklamovaného tovaru v dohodnutej lehote. Ak si Kupujúci nevyzdvihne Tovar v lehote 1 mesiaca od výzvy na prevzatie tovaru v súvislosti s ukončením reklamačného konania, Predávajúci je oprávnený Tovar predať. Výťažok Predávajúci použije na úhradu svojich nákladov v súvislosti s uskladnením Tovaru a zvyšnú časť je povinný vrátiť Kupujúcemu.

3.6.15   Záruka sa nevzťahuje:

-            na opotrebenie a/alebo poškodenie spôsobené prachom, nečistotami, pieskom alebo inými abrazívnymi materiálmi, ktoré Tovar poškodili v dôsledku nesprávnej údržby, použitia a/alebo použitím neoriginálnych filtračných vložiek, neoriginálnych/nevhodných dielov a príslušenstva.

-            na netesné karburátory, upchaté palivové vedenie alebo iné poškodenia spôsobené používaním nesprávneho, znečisteného a/alebo starého paliva.

-            na bežné (pravidelné) nastavenie motora.

-            na diely, ktoré sú zlomené, zodraté alebo inak poškodené v dôsledku prevádzkovania výrobku s nedostatočným množstvom oleja/maziva, olejom/mazivom nesprávnej akosti a/alebo znečisteným olejom/mazivom.

-            na nedostatky spôsobené neodborným zaobchádzaním, prepravou, manipuláciou, skladovaním, zásahom či opravou.

-            na nedostatky spôsobené použitím Tovaru na účely iné, než na ktoré je určený.

-            na nedostatky spôsobené nedodržaním pokynov uvedených v servisnej knižke stroja

-            na nedostatky spôsobené nedodržaním pravidelnej údržby.

3.6.16   Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie Tovaru jeho používaním. Všetky mechanické zariadenia sa používaním opotrebúvajú a súčasne aj ich jednotlivé diely, preto pre svoj riadny chod vyžadujú pravidelný servis a výmenu opotrebovaných dielov/súčiastok.

ČL. IV. SERVISNÉ SLUŽBY A PRÁCE

4.1        Zmluva o dielo

4.1.1     Predmetom Zmluvy o Dielo je vykonanie Servisných služieb a prác – servisné a opravárenské práce (mimo záručných opráv) na zariadeniach Objednávateľa v zmysle špecifikácii uvedených v Zmluve o Dielo alebo Objednávke Servisných služieb a prác (servisných a opravárenských prác), za podmienok stanovených Zmluvou o Dielo a týmito VOP. Ohľadne vecí, ktoré Zhotoviteľ obstaral na vykonanie diela, má postavenie Predávajúceho v zmysle týchto VOP, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodli inak, alebo z ustanovení čl. IV týchto VOP nevyplýva niečo iné.

4.1.2     Zmluva o Dielo musí mať písomnú formu. Zmluva o Dielo je uzavretá okamihom písomného doručenia potvrdenia objednávky Zhotoviteľom Objednávateľovi e-mailom, sms, mms, alebo doručením písomného potvrdenia prijatia návrhu Zhotoviteľa Objednávateľom e-mailom, sms, mms.

4.1.3     V prípade prijatia návrhu Zhotoviteľa na uzavretie Zmluvy o dielo Objednávateľom s dodatkom, odchýlkou a to vrátane dodatku, odchýlky, ktoré podstatne nemenia obsah návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy, Zhotoviteľ vylučuje prijatie návrhu s dodatkom, odchýlkou na uzavretie Zmluvy o Dielo, takýto návrh sa považuje za nový návrh a podlieha písomnému schváleniu zo strany Zhotoviteľa.

4.1.4     Zmluvu o Dielo je možné meniť a dopĺňať jedine v písomnej forme.

4.2        Vykonanie Diela

4.2.1     Dielo bude vykonané, dokončené a odovzdané Objednávateľovi v termíne uvedenom v Zmluve o Dielo, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodli inak. Termín dokončenia diela sa predlžuje o dobu trvania prekážok spôsobených vyššou mocou (živelné pohromy, vojna, štrajk, výluka vo výrobe, apod.). Dohodnutý termín dokončenia diela platí za predpokladu dodržania všetkých záväzkov zo strany Objednávateľa, a to najmä vytvorenie podmienok pre realizáciu diela Zhotoviteľom, úhrada platieb, nedoplatkov a pod.

4.2.2     Dielo bude vykonané na mieste dohodnutom zmluvnými stranami. Objednávateľ sa zaväzuje, že v prípade vykonania diela na mieste ním určenom vytvorí vhodné podmienky pre zabezpečenie vykonania diela, najmä očistenie zariadenia od nečistôt, umožnenie servisnému technikovi Zhotoviteľa resp. inej oprávnenej osobe Zhotoviteľa (ďalej len „servisný technik“) voľný prístup k zariadeniu a poskytne súčinnosť za účelom výkonu diela v čo najkratšej dobe po príchode servisného technika. Objednávateľ zabezpečí prítomnosť oprávnenej osoby počas celej doby výkonu diela, ak nebude dohodnuté inak.

4.2.3     V prípade potreby zdvíhacích zariadení a iných technických zariadení (ďalej len „technické zariadenia) pre vykonania diela, náklady na zabezpečenie a použitie technických zariadení na miesto vykonania diela znáša Objednávateľ. Ak sa zmluvné strany dohodnú, že technické zariadenia zabezpečí Zhotoviteľ, náklady na dopravu a použitie technických zariadení Zhotoviteľ vyúčtuje Objednávateľovi.

4.2.4     Záväzok zhotoviteľa zo Zmluvy o Dielo je splnený riadnym a včasným odovzdaním diela. Dielo je vykonané jeho dokončením a odovzdaním Objednávateľovi. Po dokončení diela servisný technik vykoná preskúšanie funkčnosti zariadenia alebo jeho opravenej časti. O vykonaní diela a preskúšaní funkčnosti zariadenia alebo jeho opravenej časti servisný technik spíše Servisný protokol, v ktorom uvedie- identifikácia zariadenia, motohodiny, vykonané práce/opravy, odporúčanie ďalších opráv, iné nájdene závady, dodaný materiál/dodané náhradné diely použité pri výkone diela, počet hodín práce, ďalšie náklady- dopravné, prepravné. Objednávateľ alebo osoba poverená Objednávateľom je povinná prezrieť a prevziať dielo, prekontrolovať Servisný protokol, prípadne aj Dodací list, a tieto skutočnosti potvrdiť svojim podpisom na Servisnom protokole. V servisnom protokole je Objednávateľ alebo osoba poverená Objednávateľom povinná uviesť prípadné výhrady k Dielu v momente prebratia Diela. V opačnom prípade sa má za to, že Dielo bolo prebraté bez výhrad.

4.3        Cena za Dielo, platobné podmienky

4.3.1     Zmluvne dojednaná cena za dielo nezahŕňa daň z pridanej hodnoty. Ak sa nedohodlo inak, platí, že dojednanou cenou je cena ku dňu doručenia Objednávky Zhotoviteľovi resp. návrhu na uzatvorenie zmluvy Objednávateľovi. Pokiaľ nie je možné pri uzavretí zmluvy určiť konečnú cenu diela, zmluvné strany určia cenu stanovenú odhadom. Konečná cena bude stanovená po vykonaní diela na základe Servisného protokolu na základe skutočného použitého materiálu a výkazu o vykonanej práci.

4.3.2     Zhotoviteľ je oprávnený požadovať zálohu na cenu diela až do výšky 100% predpokladanej ceny diela. Záloha bude uhradená na základe zálohovej faktúry Zhotoviteľa vystavenej po uzavretí Zmluvy o dielo so splatnosťou 15 dní odo dňa vystavenia, najneskôr však do dňa zahájenia výkonu diela. Záloha bude po vykonaní diela zúčtovaná v konečnej faktúre.

4.3.3     Cenu za dielo je možné zaplatiť buď v hotovosti, alebo bezhotovostne bankovým prevodom na účet Zhotoviteľa. Cena za dielo platená bankovým prevodom sa považuje za uhradenú dňom pripísania celej ceny na účet Zhotoviteľa. Cena za dielo platená v hotovosti sa považuje za uhradenú dňom zaplatenia celej ceny do pokladne Zhotoviteľa.

4.3.4     Cena za dielo je splatná v lehote stanovenej v Zmluve o dielo, ak nie je dohodnutá lehota splatnosti v kúpnej zmluve, kúpna cena je splatná v lehote vyznačenej vo faktúre vystavenej Zhotoviteľom.

4.3.5     Ak sa dohodlo odovzdanie Diela po častiach a tomu zodpovedajúce zaplatenie ceny za dielo Objednávateľom po častiach, pričom Objednávateľ sa dostane do omeškania so zaplatením časti ceny za dielo za už dodanú časť diela Zhotoviteľom, ide o podstatné porušenie zmluvnej povinnosti a Zhotoviteľ je oprávnený odstúpiť od Zmluvy o Dielo, ak Objednávateľ svoju povinnosť nesplní ani v dodatočnej primeranej lehote, ktorú mu poskytne Zhotoviteľ.

4.3.6     Ak sa Objednávateľ dostane do omeškania so zaplatením ceny za dielo, zaväzuje sa zaplatiť úroky z omeškania vo výške 0,05% z dlžnej čiastky za každý deň omeškania. Zhotoviteľ je oprávnený v prípade omeškania Objednávateľa odoprieť akékoľvek plnenie (napr. opravy v súvislosti s plnením z titulu zodpovednosti za vady a pod.) a zadržiavať tovar nachádzajúci sa v jeho držbe, a to až do úplného zaplatenia celej kúpnej ceny vrátane príslušenstva.

4.3.7     Ak sa Objednávateľ dostane do omeškania so zaplatením celej ceny za dielo alebo jej časti a/alebo prevzatím Diela, Objednávateľ sa zaväzuje uhradiť zmluvnú pokutu vo výške 30 % z ceny diela vrátane Tovaru- materiálu, náhradných dielo. Nárok Zhotoviteľa na zmluvnú pokutu zaniká, ak Objednávateľ uhradí celú cenu diela alebo jej dlžnú časť a/alebo prevezme Dielo v dodatočnej lehote stanovenej Zhotoviteľom. Zaplatením zmluvnej pokuty nie je dotknutý nárok Zhotoviteľa na úplnú náhradu škody, ako aj iné zákonné nároky Zhotoviteľa.

4.3.8     Zhotoviteľ zabezpečuje v prípade potreby Objednávateľa vykonanie Servisných služieb a prác v dňoch Sobota, Nedeľa a v dňoch pracovného pokoja s príplatkom na základe dohody zmluvných strán.

4.4        Práva a povinnosti

4.4.1     Zhotoviteľ je povinný:

-            Vykonať dielo podľa zmluvy o dielo riadne a včas, po vykonaní diela preskúšať funkčnosť zariadenia/stroja alebo opravenej časti zariadenia/stroja a dielo odovzdať Objednávateľovi.

-            o odovzdaní diela spísať Servisný protokol

4.4.2     Objednávateľ je povinný:

-            zaplatiť Zhotoviteľovi cenu diela riadne a včas.

-            vytvoriť Zhotoviteľovi vhodné podmienky pre vykonania diela

-            poučiť servisných technikov Zhotoviteľa o bezpečnostných predpisoch a podmienkach na pracovisku, ak sa bude dielo vykonávane u Objednávateľa

-            previať Dielo po vykonaní Diela Zhotoviteľom. Prevzatie Diela Objednávateľ písomne potvrdí v Servisnom protokole, ako aj prípadné výhrady k Dielu.

4.5        Zodpovednosť za vady a záručné podmienky

4.5.1     Zhotoviteľ zodpovedá za vady, ktoré má dielo v čase jeho odovzdania.

4.5.2     Objednávateľ je povinný vytknúť vady diela Zhotoviteľovi v čase odovzdania diela. Zhotoviteľ zodpovedá za vady diela vzniknuté po odovzdaní diela len ak boli spôsobené porušením jeho povinností.

4.5.3     Zhotoviteľ poskytuje záruku za akosť diela v rozsahu záruky za akosť dodaného Tovaru – náhradných dielov Zhotoviteľom použitých pri vykonaní diela v zmysle bodu 3.6.1 až 3.6.16 týchto VOP.

ČL. V. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

5.1.1     Zmluvné strany sa dohodli, že Kupujúci/Objednávateľ v prípade, že je fyzickou osobou je povinný oznámiť Predávajúcemu/Zhotoviteľovi svoje meno a priezvisko, adresu vrátane PSČ, číslo telefónu a emailovú adresu, adresu miesta určenia Tovaru a/alebo miesta výkonu Servisných služieb a prác.

5.1.2     Zmluvné strany sa dohodli, že Kupujúci/Objednávateľ v prípade, že je právnickou osobou je povinný oznámiť Predávajúcemu/Zhotoviteľovi svoje obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, číslo telefónu a mailovú adresu miesta určenia Tovaru a/alebo miesta výkonu Servisných služieb a prác..

5.1.3     Kupujúci/Objednávateľ uzavretím Kúpnej zmluvy/Zmluvy o dielo si je vedomý, že v zmysle čl. 6 ods. 1 písm. b) nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (ďalej len „nariadenie GDPR“), sú/budú jeho osobné údaje spracúvané pre účely plnenia Zmluvy, najmä tie, ktoré sú uvedené vyššie a/alebo ktoré sú potrebné pre riadne plnenie zmluvy. Poskytnutie a spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné pre uzavretie a plnenie zmluvy. Predávajúci sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi SR. Predávajúci po splnení účelu spracúvania zabezpečí bezodkladne likvidáciu osobných údajov kupujúceho. Osobné údaje Kupujúceho/Objednávateľa budú v súlade s zmysle čl. 6 ods. 1 písm. c) nariadenie GDPR (zákonná povinnosť vyplývajúca zo zákona č.595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení neskorších predpisov a zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov) spracúvané za účelom spracovania účtovnej a daňovej evidencie Predávajúceho/Zhotoviteľa.

5.1.4     Predávajúci vyhlasuje, že nebude získavať osobné údaje na iné účely nezlučiteľné s účelom uvedeným v bode 3.1.1 a 4.1.1 Všeobecných obchodných podmienok osobitne a zabezpečí, aby sa osobné údaje spracúvali a využívali výlučne spôsobom, ktorý zodpovedá účelu, na ktorý boli zhromaždené a že ich nebude združovať s osobnými údajmi, ktoré boli získané na iné účely.

5.1.5     Predávajúci vyhlasuje, že bude spracúvať osobné údaje v súlade s dobrými mravmi a bude konať spôsobom, ktorý neodporuje nariadeniu GDPR ani iným všeobecne záväzným právnym predpisom a ani ich nebude obchádzať.

5.1.6     Kupujúci/Objednávateľ má právo na základe žiadosti adresovanej na adresu karlytech@karlytech.sk vyžadovať:

- vo všeobecne zrozumiteľnej forme informácie o stave spracúvania svojich osobných údajov v informačnom systéme,

- vo všeobecne zrozumiteľnej forme presné informácie o zdroji, z ktorého získal jej osobné údaje na spracúvanie,

- vo všeobecne zrozumiteľnej forme odpis jej osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,

- opravu jej nesprávnych, neúplných alebo neaktuálnych osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,

- likvidáciu jej osobných údajov, ak bol splnený účel ich spracúvania ak sú predmetom spracúvania úradné doklady obsahujúce osobné údaje, môže požiadať o ich vrátenie, likvidáciu jeho osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, ak došlo k porušeniu zákona.

5.1.7     Kupujúci/Objednávateľ na základe bezplatnej žiadosti má právo u predávajúceho na adrese karlytech@karlytech.sk uplatniť si svoje:

-            Právo na prístup – máte právo na poskytnutie kópie osobných údajov, ktoré o Vás máme k dispozícií, ako aj na informácie o tom, ako Vaše osobné údaje používame. Ak ste o poskytnutie týchto informácií požiadali elektronickými prostriedkami, budú Vám poskytnuté elektronicky, ak to bude technicky možné.

-            Právo na opravu – prijímame primerané osobné opatrenia, aby sme zabezpečili presnosť, úplnosť, a aktuálnosť informácií, ktoré o Vás máme k dispozícií. Ak si myslíte že údaje, ktorými disponujeme sú nepresné, neúplné alebo neaktuálne, prosím neváhajte nás požiadať, aby sme tieto informácie upravili, aktualizovali alebo doplnili.

-            Právo na výmaz (na zabudnutie) – máte právo nás požiadať o vymazanie Vašich osobných údajov, napríklad v prípade, ak osobné údaje, ktoré sme o Vás získali, už viac nie sú potrebné na naplnenie pôvodného účelu spracúvania. Vaše právo je však potrebné posúdiť z pohľadu všetkých relevantných okolností. Napríklad môžeme mať určité právne a regulačné povinnosti, čo znamená, že nebudeme môcť Vašej žiadosti vyhovieť.

-            Právo na obmedzenie spracúvania – za určitých okolností ste oprávnený nás požiadať, aby sme prestali používať Vaše osobné údaje. Ide napríklad o prípady, keď si myslíte, že osobné údaje, ktoré o Vás máme, môžu byť nepresné alebo keď si myslíte, že už Vaše osobné údaje nepotrebujeme využívať. 

-            Právo na prenosnosť údajov – za určitých okolností máte právo požiadať nás o prenos osobných údajov, ktoré ste nám poskytli, na inú tretiu stranu podľa Vášho výberu. Právo na prenosnosť sa však týka len tých osobných údajov, ktoré sme od Vás získali na základe súhlasu alebo na základe zmluvy, ktorej ste jednou zo zmluvných strán.

-            Právo podať návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov – ak sa domnievate, že Vaše osobné údaje spracúvame nespravodlivo alebo nezákonne, môžete podať sťažnosť na dozorný orgán, ktorým je Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, Hraničná 12, 820 07 Bratislava 27, tel. č.: + 421 /2/ 3231 324; mail: statny.dozor.@pdp.gov.sk, https://dataprotection.gov.sk/uoou/. V prípade podania návrhu elektronickou formou je potrebné, aby spĺňal náležitosti podľa § 19 ods. 1 zákona č. 71/1967 Zb. o správnom konaní (správny poriadok). 

ČL. VI. SPOLOČNÉ USTANOVENIA

6.1        Odstúpenie od zmluvy

6.1.1     Predávajúci/Zhotoviteľ má právo od Zmluvy odstúpiť ak:

-            Kupujúci/Objednávateľ nezaplatil cenu za Tovar a/alebo cenu za Dielo ani do 30 dní po splatnosti faktúry

-            Kupujúci/Objednávateľ Tovar a/alebo Dielo neprevzal ani po uplynutí 30 dní od doručenia výzvy na prevzatia Tovaru a/alebo Diela

6.1.2     Kupujúci/Objednávateľ má právo od Zmluvy odstúpiť ak:

-            Predávajúci/Zhotoviteľ opakovane nedodá Tovar a/alebo Dielo podľa Zmluvy, a to ani po opakovanej výzve Kupujúceho/Objednávateľa v náhradnom Termíne, alebo Tovar a/alebo Dielo dodá/vykoná s podstatnými nedostatkami, ktoré musia byť preukázané.

6.2        Záverečné ustanovenia

6.2.1     Ak sa niektoré ustanovenie týchto VOP stane celkom alebo z časti neúčinné alebo neskôr stratia účinnosť alebo vynútiteľnosť, nie je tým dotknutá platnosť ostatných ustanovení. Neplatná alebo nevynútiteľná ustanovenia budú nahradené ustanoveniami, ktoré im najviac zodpovedajú z hľadiska sledovaného účelu alebo zmyslu.

6.2.2     Tieto VOP platia aj po ukončení Kúpnej zmluvy alebo Zmluvy o Dielo až do úplného vysporiadania obchodných vzťahov.